Field service management optimaliseren

Field service management heeft alles te maken met succesvolle bedrijfsvoering voor field service bedrijven. Waarbij het maken van een optimale planning voor je buitendienst, klantcontact en rapportages van groot belang zijn.

Planning

Je planning optimaliseren als laadpaal installatiebedrijf

Als laadpaal installatiebedrijf wil je werkzaamheden zo efficiënt mogelijk inplannen en uitvoeren. Daarnaast wil je ook je klanten tevreden houden. Maar hoe zorg je ervoor dat je op al deze punten succes behaalt?

Klantcommunicatie

Voorbeeld afspraakherinnering: 11 templates die je direct kan gebruiken

In dit blog artikel lees je voorbeelden van afspraakherinneringen voor verschillende branches, werkzaamheden en momenten. Je kan de voorbeelden personaliseren en direct voor je eigen bedrijf gebruiken.

Planning

Tijd en kosten besparen met een automatische afspraken planner voor je buitendienst

Met een automatische afspraken planner worden afspraken automatisch ingepland op basis van beschikbaarheid van medewerkers, voorkeuren van klanten en locaties. Zo rijdt je buitendienst elke dag een optimale route.

Planning

Outlook agenda's samenvoegen zodat je optimaal kan plannen

In deze blog delen we een stappenplan voor het samenvoegen van Outlook agenda's en geven we tips die het plannen van buitendienst afspraken in Outlook een stuk makkelijker gaan maken. Hierna kan je direct aan de slag!

Planning

Outlook voor buitendienst planning

Outlook en Google agenda worden door bedrijven vaak gebruikt voor het inplannen van vergaderingen en afspraken. Maar kan Outlook ook worden gebruikt voor je buitendienst planning? In deze blog lees je of Outlook de oplossing is voor jouw bedrijf.

Klantcommunicatie

Afspraakbevestiging mail: 9 voorbeelden voor field service bedrijven

Twijfel je wat er precies in een afspraakbevestiging mail moet komen te staan? In deze blog lees je welke punten er niet mogen ontbreken in een afspraakbevestiging en geven we 9 voorbeelden die je direct voor je eigen bedrijf kan gebruiken.

Planning

Service planning: zo maak je een optimale planning voor je buitendienst

Met een optimale service planning ben je altijd klaar om als bedrijf te groeien, heb je minder kans op fouten in de planning en zorg je voor een hogere tevredenheid onder je klanten en medewerkers. Lees hoe je dit kan bereiken!

Planning

Zo gebruik je een routeplanner voor meerdere adressen

In dit artikel leer je hoe een routeplanner voor meerdere adressen werkt en ontdek je of zo'n routeplanner de oplossing is voor jouw field service bedrijf. Zo niet, dan kan je ook kiezen voor een buitendienst met routeplanner, zoals Bessy.

Klantcommunicatie

Aan de slag met een werkbonnen app: de ultieme gids

In een werkbonnen app kan je buitendienst afspraak informatie registreren, waarvan vervolgens een werkbon wordt gemaakt. Je leest hier hoe een werkbonnen app precies werkt en met welke werkbon app je binnen- en buitendienst goed kunnen samenwerken.

Klantcommunicatie

Zelf een digitale werkbon maken en automatisch versturen

Automatisch een digitale werkbon versturen, dat klinkt haast te mooi om waar te zijn. Met Bessy is het mogelijk door slechts één werkbon template te maken dat automatisch wordt ingevuld en verstuurd voor elke afspraak.

Planning

Efficiënt werken met een online planning systeem voor de buitendienst

Door een online planning systeem voor de buitendienst te gebruiken kan je afspraken optimaal inplannen, klantcontact automatiseren, gemakkelijk werkzaamheden registreren en automatisch werkbonnen maken.

Klantcommunicatie

5 meest gebruikte e-mail templates voor field service bedrijven

Je kan deze vijf e-mail templates gebruiken voor het inplannen van een afspraak, versturen van een afspraak herinnering, bevestiging en aankondiging en om je klant na de afspraak te vragen om een klant review.

Klantcommunicatie

Automatiseer je klantcontact als field service bedrijf

Het onderhouden van klantcontact kan je team een hoop tijd kosten. Zonde, want deze tijd besteed je liever aan het inplannen en uitvoeren van werkzaamheden. In deze blog lees je hoe je hoe als field service bedrijf je klantcontact kan automatiseren.

Automatiseren

Website aanvragen automatisch in je planning? Zo doe je dat!

Ben je een field service bedrijf? Waarschijnlijk kunnen je klanten dan een afspraak aanvragen op je website. Maar voordat deze afspraak in je planning komt te staan, ben je vaak nog wel even bezig. Gelukkig kan je dit proces automatiseren in Bessy!

Automatiseren

Hoe zorg ik dat ik in de toekomst makkelijk kan groeien?

Ieder bedrijf begint klein. Zelfs Steve Jobs begon ooit in zijn garage en kijk naar wat hij allemaal heeft bereikt! Sommige bedrijven blijven ook klein, maar er zijn ook genoeg bedrijven die het streven hebben om net zo groot als Apple te worden.

Automatiseren

Hoe kan ik mijn bedrijf laten groeien zonder extra personeel?

Dat is een hele goede vraag. Hoe gaat het er nu bij jullie aan toe? Overal stapels ongesorteerde papieren in dikke mappen? Behoefte om te groeien, maar wil je geen extra personeel aannemen? Dan is het tijd om te automatiseren. 

AI

Wat kan AI betekenen voor de groei van jouw bedrijf?

De cashflow van bedrijven die binnen de komende vijf tot zeven jaar Artificial Intelligence (AI) gaan gebruiken verhoogt met 120%, terwijl deze bij de bedrijven die niet met deze trend meegaan met 23% zal dalen.

Klantcommunicatie

4 tips voor een hogere klanttevredenheid

Klanttevredenheid verhogen, waarom wil ik dat? Klanttevredenheid is een voorspellende factor voor meer verkopen. Wanneer klanten tevreden zijn met jouw product of dienst zijn zij eerder geneigd om terug te komen naar jouw bedrijf.