Meer klanten voorzien van een energielabel in minder tijd

  • Automatisch inspecties inplannen op basis van werklocaties
  • Informatie en bewijslasten vastleggen in een handige buitendienst app
  • Automatisch berichten en documenten sturen naar klanten

Versnel het proces van aanvraag tot energielabel door middel van automatisering

Wat komt er allemaal kijken bij het toekennen van energielabels? Uit ervaring kunnen wij zeggen - een heleboel. Voordat je namelijk daadwerkelijk een energielabel met je klanten deelt, ben je eerst nog tijd kwijt aan het inplannen van inspecties, het registreren van informatie op locatie en het verwerken van informatie op het energiecertificaat. Het goede nieuws is dat je met Bessy veel van dit werk kan automatiseren en daarmee tijd kan besparen. Je leest op deze pagina precies hoe Bessy jou als energielabel adviseur helpt met het maken van een optimale planning, automatisch onderhouden van klantcontact en gemakkelijk registeren van informatie.

Toenemende aanvragen voor een energielabel

Als adviseur ontvang je dagelijks veel verschillende aanvragen. Van verhuurders en verkopers, maar ook van nieuwe huiseigenaren en mensen die hun woning willen verduurzamen. Het wordt namelijk steeds belangrijker om in het bezit te zijn van een geldig energielabel. In sommige gevallen is het zelfs verplicht. En alhoewel die toenemende vraag goed is voor je bedrijf, kan het ook de nodige uitdagingen met zich meebrengen. Vooral op het gebied van plannen.

Aanvragen direct in je planning

Sommige energielabel adviseurs kiezen ervoor om aanvragen automatisch te laten inplannen. Dit scheelt hen veel gepuzzel in de planning en daarmee een hoop tijd. In Bessy kunnen afspraken automatisch worden ingepland op basis van beschikbaarheid van adviseurs, voorkeuren van de klant en werklocaties. Wat overblijft is een optimale planning met meer afspraken en minder lange routes.

Metingen en inspecties op locatie

Wanneer er een aanvraag is gedaan, zal jij als adviseur langskomen voor het uitvoeren van metingen in de woning. Hierbij worden vaak de gevels, daken, vloeren, ramen en deuren geïnspecteerd. Daarnaast wordt er ook gekeken naar installaties zoals verwarmingsinstallaties, mechanische ventilatie, boilers en zonnepanelen. Vervolgens verzamel je nog bewijslasten zoals foto's en eventueel facturen.

Informatie registreren in een handige app

Wil je tijd terugwinnen tijdens inspecties? Dan kan je gebruik maken van de Bessy buitendienst app om gemakkelijk informatie te registreren tijdens de inspectie. In de app kan je namelijk een handige interactieve checklist gebruiken, waarin je ook bewijsmateriaal zoals foto's kan toevoegen.

Van geregistreerde informatie naar energielabel

Op basis van de kenmerken van de woning, zoals isolatie, verwarming, ventilatie en zonnepanelen kan je de woning nauwkeurig gaan beoordelen. De uitkomst van je berekening bepaalt uiteindelijk welk energieklasse toegekend wordt aan de woning. Deze energieklasse registreer je bij EP-Online, de officiële landelijke database van de overheid waarin alle energielabels en energieprestatie-indicatoren van gebouwen zijn opgenomen. Hierna deel je het energielabel met je klant.

Groen bezig!

Deze bedrijven zijn al duurzaam onderweg

Documenten automatisch delen met klanten

Met Bessy kan je automatisch berichten sturen naar je klanten. Zo kan je klanten een uitnodiging sturen voor het inplannen van een afspraak, laten weten wanneer de adviseur precies langskomt en achteraf automatisch een mail sturen met bijvoorbeeld een adviesverslag. Voor zowel de berichten als documenten maak je eenmalig een template, die vervolgens bij het versturen automatisch gevuld wordt met persoonlijke informatie.

Meer energielabels toekennen in minder tijd?

Plan een gratis adviesgesprek met onze experts en ontdek hoe je met Bessy veel tijd kan besparen. Tijdens het adviesgesprek gaan we samen kijken hoe Bessy jou kan helpen om meer uit je planning, klantcontact en rapportages te halen. Alles om straks nog meer klanten te kunnen voorzien van een energielabel voor hun woning.